Dilluns 21 / Dimecres 23 de setembre de 2020
- Organitzem-nos!
2- Curs 2020-2021
3- COMPETIC2 MATI
4-Obriu una carpeta amb el vostre nom i cognom en majúscula. Ex: MONTSE GARCIA
5- Obriu tres subcarpetes amb el nom dels trimestres en majúscula.
Ex: 1R TRIMESTRE, 2n TRIMESTRE, 3er TRIMESTRE
6- En el 1r TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 1, COMPETÈNCIA 2 i COMPETÈNCIA 3.
7- En el 2n TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 4, COMPETÈNCIA 5 i COMPETÈNCIA 6.
8- En el 3r TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 7, COMPETÈNCIA 8 i PROJECTE.
9- Obriu subcarpeta amb el nom de RECURSOS dins de cada trimestre per anar guardant els apunts, el material gràfic, sonor o audio-visual que haurem anat usant durant el curs.
- Mòdul 1: Recursos informatius i participatius de les TIC i Internet
- Mòdul 2: Possibilitats laborals de les TIC i Internet
- Mòdul 3: Tràmits administratius
- Mòdul 4: La signatura digital
- Mòdul 5: Eines col·laboratives avançades i les xarxes socials
- Mòdul 6: “Multi-user vitual environment” (MUVE)
- Mòdul 7: La sindicació de continguts: RSS
- Mòdul 8: Mecanismes i mitjans d'accés a Internet
- Mòdul 9: Drets i deures dels internautes
- Mòdul 10: La realitat augmentada
- Mòdul 11: Les dades obertes (open data)
- Mòdul 12: L'Internet de les coses
- Mòdul 13: Els codis QR
- Mòdul 14: L'etiqueta (netiquette)
- Mòdul 15: Els mitjans socials (social media)
- Mòdul 16: Les dades massives (big data)
--------------------------------------------------------------------------
PRÀCTICA 1: COM HA CANVIAT INTERNET LES NOSTRES VIDES?
Obre un document directament des de google.docs ( del teu drive ) fes un breu resum sobre la història d'internet i una breu explicació del què penses que t'aporta o t'ha aportat internet a la teva vida.
Què és la identitat digital? La nostra identitat virtual, formada per la suma de les nostres actuacions, és una bona carta de presentació pel que fa a les possibilitats laborals que ens ofereixen les TIC i Internet:
Actualment una estratègia que està triomfant són els videocurriculums.
Ahttp://www.barcelonesjove.net/ trobarem una guia per fer bons videocurrículums.
Aquí et deixo alguns exemples:
Uns anys després...
Actualment una estratègia que està triomfant són els videocurriculums.
Ahttp://www.barcelonesjove.net/ trobarem una guia per fer bons videocurrículums.
Aquí et deixo alguns exemples:
Hi ha d'altres estratègies que poden resultar realment útils. Com a exemple, l'emprada per Philipe, que va presentar el seu CV en el format de la coneguda botiga virtual Amazon: ell, era el producte a la venta. En menys de 24 hores va rebre 80.000 visites al seu CV i, per suposat, ja ha trobat feina.
Què és un trafficker digital? Noves professions.
Pràctica 2: Crea el teu propi videocurrilculum.
Després de veure els exemples anteriors i de llegir ( si vols ) el document que ens ofereix "barcelonaesjove"crea el teu propi videocurriculum. No pot ser més llarg de 2 minuts. Per a fer-ho pots gravar-te amb el teu mòbil i usar un programa d'edició de videos que coneguis. Pots inventar-te la teva professió i les teves dades. Un cop acabat cal penjar-lo a la carpeta corresponent del drive. Us afegeixo informació per tal que pugueu fer la gravació des de la càmera del vostre portàtil u ordinador de torre:
Aquí us en deixo un per a PC:
Tutorial Openshot:
En un escenari com Internet, hi ha moltes oportunitats per tal de presentar-se davant dels altres de forma atractiva, original i, sobre tot, molt completa.
Existeixen pàgines web dedicades a agrupar la informació dels usuaris, de manera que qualsevol persona que vulgui informar-se sobre ells, pugui trobar tots els vincles i enllaços que el candidat vulgui presentar.
És el cas de Linkedin que és una xarxa on promoure el teu perfil professional i contactar amb altres professionals.
Entra a Linked in i registra't usant el correu de gmail que vas obrir l'altre dia. No cal que posis informació vertadera si no vols. Aquest perfil és per practicar. Un cop l'hagis creat aleshores connectat amb el nostre Cfa Vielha i envia un missatge per identificar-te.
Per poder-te guiar pots mirar el tutorial següent:
Les persones que ja tinguin un compte obert i un perfil creat en aquesta xarxa si volen aprofitar la sessió per revisar-lo i posar-lo al dia ( si és que no ho està ) també poden fer-ho, no cal que obrin un perfil de pràctiques si ja dominen el Linkedin. Però si que si volen poden connectar amb Cfa Vielha per tal que els pugui veure.
Si acabes molt d'hora la teva pràctica pots aprofitar per buscar-te a la xarxa a través d'algun dels buscadors que surten als vídeos que hem vist abans. També pots aprofitar per aprofundir en algun des aspectes que ens ha explicat i que sigui del teu interès.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi ha d'altres estratègies que poden resultar realment útils. Com a exemple, l'emprada per Philipe, que va presentar el seu CV en el format de la coneguda botiga virtual Amazon: ell, era el producte a la venta. En menys de 24 hores va rebre 80.000 visites al seu CV i, per suposat, ja ha trobat feina.
En un escenari com Internet, hi ha moltes oportunitats per tal de presentar-se davant dels altres de forma atractiva, original i, sobre tot, molt completa.
Existeixen pàgines web dedicades a agrupar la informació dels usuaris, de manera que qualsevol persona que vulgui informar-se sobre ells, pugui trobar tots els vincles i enllaços que el candidat vulgui presentar.
És el cas de Linkedin que és una xarxa on promoure el teu perfil professional i contactar amb altres professionals.
Si acabes molt d'hora la teva pràctica pots aprofitar per buscar-te a la xarxa a través d'algun dels buscadors que surten als vídeos que hem vist abans. També pots aprofitar per aprofundir en algun des aspectes que ens ha explicat i que sigui del teu interès.
- Mòdul 3: Tràmits administratius
- Mòdul 4: La signatura digital
Per si voleu donar-vos d'alta a l'idCat: http://web.gencat.cat/ca/tramits/idCAT/
___________________________________________________________________________________
Avui abans de marxar farem un simulacre de classe online, per tal de tenir clar com ens hauríem de connectar en cas de confinament.
Per entrar a classe del dilluns fer click AQUí
Per entrar a classe del dimecres fer click AQUí
IMPORTANT: si teniu l'adreça de gmail creada per al curs de competic 2 useu aquesta.
________________________________________________________________________________
Dilluns 5 octubre/ Dimecres 7 octubre de 2020
- Mòdul 5: Eines col·laboratives avançades i les xarxes socials.
Activitats voluntàries Xarxes Socials:
1- Registrar-se a facebook.
2- Registrar-se a twitter.
3- Registrar-se a instagram.
Amb el compte de correu de gmail que hem creat expressament per a fer això. Recordeu que tot això són pràctiques. Un cop tingueu fets els 3 registres podeu connectar amb el Cfa Val d'Aran segons quina sigui la forma usada en cada una de les plataformes, fent-se amics, seguidors...i fer un comentari en cada una de les xarxes socials, penjar-hi una foto...
PRÀCTICA 3: CREA UN BLOG AMB BLOGGERObrir el compte de correu de gmail que hem fet nou i crear un nou blog de blogger.Es tractarà d'un blog que vagi relacionat amb el vostre perfil professional ( vertader o fals ) i podeu començar a investigar com funciona i penjar-hi la vostra presentació amb alguna foto o video inclosa. Pots aprofitar i penjar el vídeo que has fet anteriorment.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mòdul 6: “Multi-user vitual environment” (MUVE)
https://id.secondlife.com/openid/login
https://www.uoc.edu/portal/es/news/actualitat/2009/noticia_160.html
Aula Secondlife:
https://world.secondlife.com/group/67f1efe8-e1d3-87eb-5a04-5dfa0151c39f
____________________________________________________________________________
- Mòdul 5: Eines col·laboratives avançades i les xarxes socials.
1- Registrar-se a facebook.
2- Registrar-se a twitter.
3- Registrar-se a instagram.
Amb el compte de correu de gmail que hem creat expressament per a fer això. Recordeu que tot això són pràctiques. Un cop tingueu fets els 3 registres podeu connectar amb el Cfa Val d'Aran segons quina sigui la forma usada en cada una de les plataformes, fent-se amics, seguidors...i fer un comentari en cada una de les xarxes socials, penjar-hi una foto...
- Mòdul 6: “Multi-user vitual environment” (MUVE)
https://id.secondlife.com/openid/login
https://www.uoc.edu/portal/es/news/actualitat/2009/noticia_160.html
Aula Secondlife:
https://world.secondlife.com/group/67f1efe8-e1d3-87eb-5a04-5dfa0151c39f
- Mòdul 7: La sindicació de continguts: RSS
- Mòdul 10: La realitat augmentada
- Mòdul 11: Les dades obertes (open data)
----------------------------------------------------------------------------------------PRÀCTICA 4- Afegir la RSS al teu blog.
PRÀCTICA 5- Posar al blog una Llicència creative commons.
___________________________________________________________________________________
- Mòdul 7: La sindicació de continguts: RSS
- Mòdul 10: La realitat augmentada
- Mòdul 11: Les dades obertes (open data)
Dilluns 12 octubre / Dimecres 14 octubre 2020
Què és una VPN?
Proxy quès és i per què serveix?
_______________________________________________________________________
PRÀCTICA 6- Crear i afegir un codi QR al teu blog.
Acabar les pràctiques que tingueu pendents ( si heu acabat tot i voleu podeu entrar a les xarxes socials: Linked in, facebook, twitter, instagram, blogger podeu explorar més opcions).Si sobra temps mirarem la configuració de privadesa de les diferents xarxes.
___________________________________________________________________________________
Dilluns 19 octubre / Dimecres 21 octubre 2020
C2-Tecnologia digital i ús de l'ordinador i del sistema operatiu- Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
- Mòdul 2: Ús dels dispositius mòbils
- Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
- Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
- Mòdul 5: La seguretat al món digital
- Mòdul 6: Emmagatzematge al núvol
- Mòdul 7: Escriptoris virtuals
- Mòdul 8: La geolocalització
- Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
------------------------------------------------------------------------ Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
--------------------------------------------------------------------------
Mòdul 2: Ús dels dispositius mòbils
Prova:
Ves al PlayStore i descarrega't al telèfon les següents aplicacions:
- eBando (per estar informat dels pregons) - AjuntamentNaut Aran / CFA VAL d'ARAN
- Pic Collage (per fer montatges de fotos) fàcil i ràpid.
També canvia la imatge del teu fons de pantalla del telèfon i mirar d'endressar els widgets per tenir més endreçat el nostre telèfon i més a mà el que més usem.
Una altra aplicació de google que funciona força bé és google calendar i google meet ( les podem tenir al mòbil i a l'ordinador )
- Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
- Mòdul 2: Ús dels dispositius mòbils
- Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
- Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
- Mòdul 5: La seguretat al món digital
- Mòdul 6: Emmagatzematge al núvol
- Mòdul 7: Escriptoris virtuals
- Mòdul 8: La geolocalització
- Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
- Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
Prova:
- eBando (per estar informat dels pregons) - AjuntamentNaut Aran / CFA VAL d'ARAN
- Pic Collage (per fer montatges de fotos) fàcil i ràpid.
També canvia la imatge del teu fons de pantalla del telèfon i mirar d'endressar els widgets per tenir més endreçat el nostre telèfon i més a mà el que més usem.
_________________________________________________
PRÀCTICA 1: ÚS DEL TELÈFON MÒVIL
1-Prova d'instal·lar al teu mòbil l'aplicació GOOGLE KEEP, per tal de baixar-te-la, l'has d'anar a buscar al Play Store/App Store. Realitza una llista de la compra compartida amb un company/a de la classe i amb el professor cfaaranangles@gmail.com. Observa que hi pots afegir missatges de veu, dibuixos i fotografies.
2-Al mòbil, amb l'ajuda de l'aplicació Yuka,
Yuka como funciona? ( per a qui vulgui ampliar )
que també et pots descarregar del App store/ Play Store:
- Escaneja ( el codi de barres) els 3 productes que ha portat el professor per comprar al supermercat i observa quina informació et dóna sobre els productes que ha escanejat.
- Fes una captura de pantalla d'aquests productes amb el teu mòbil.
- Afegeix aquestes captures a la llista compartida de la compra.
3- Després descarrega't Google Lens al teu mòbil.
Crea una nova carpeta de Google Drive que es digui Google Lens ( dins la carpeta de competència 2 ) i puja-hi els diversos documents:
En aquesta llista:- Aquí tens un enllaç a un menú de restaurant, amb la funció de restaurant de Google Lens, examina què és el tartar de bacalao. Puja la foto o captura de pantalla que t'ensenya l'aplicació per donar resposta als teus dubtes i puja-la a la carpeta corresponent.
- Enfoca a un dels teus companys i esbrina el que val una de les seves peces de roba o calçat. Fes una captura de pantalla de l'estimació de preu que et dóna la funció de compra del Google Lens i puja-la a la carpeta del drive anteriorment creada.
- Enfoca amb el mòbil amb la funció de traducció i fes-ne una captura de pantalla o fotografia. Quin és l'idioma d'origen? Puja-la a la carpeta del Drive.
CAPTURAR PANTALLA MÒVIL:
PRÀCTICA 2: SMASHUna manera ràpida d'enviar fitxers usant el mòbil sense necessitat de comprimir cap arxiu ni de registrar-se és usant aquesta app, la podeu provar amb les mateixes fotos que hem fet servir per a la pràctica anterior i sense la necessitat de registrar-vos. Envieu al correu del professor/a un parell de fotos en un instant.
També va molt bé: WE TRANSFER------------------------------------------------------------------------------ Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
-------------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
Què és el sistema operatiu?
Tipus de sistemes operatius:
SISTEMES OPERATIUS EN MÒBILS:
Com gestionar aspectes del nostre sistema operatiu?
PRÀCTICA 3: PERSONALITZA L'ASPECTE DEL TEU ORDINADOR
Canvia l'aspecte del fons de l'escriptori i mirar si es pot afegir gadgets com el rellotge o bloc de notes. Però abans mireu el següent enllaç, en acabar la pràctica feu una captura e pantalla i guardeu-la en la carpeta corresponent amb el nom de la pràctica:
______________________________________________
Yuka como funciona? ( per a qui vulgui ampliar )
que també et pots descarregar del App store/ Play Store:
- Escaneja ( el codi de barres) els 3 productes que ha portat el professor per comprar al supermercat i observa quina informació et dóna sobre els productes que ha escanejat.
- Fes una captura de pantalla d'aquests productes amb el teu mòbil.
- Afegeix aquestes captures a la llista compartida de la compra.
En aquesta llista:
- Aquí tens un enllaç a un menú de restaurant, amb la funció de restaurant de Google Lens, examina què és el tartar de bacalao. Puja la foto o captura de pantalla que t'ensenya l'aplicació per donar resposta als teus dubtes i puja-la a la carpeta corresponent.
- Enfoca a un dels teus companys i esbrina el que val una de les seves peces de roba o calçat. Fes una captura de pantalla de l'estimació de preu que et dóna la funció de compra del Google Lens i puja-la a la carpeta del drive anteriorment creada.
- Enfoca amb el mòbil amb la funció de traducció i fes-ne una captura de pantalla o fotografia. Quin és l'idioma d'origen? Puja-la a la carpeta del Drive.
- Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
- Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
Canvia l'aspecte del fons de l'escriptori i mirar si es pot afegir gadgets com el rellotge o bloc de notes. Però abans mireu el següent enllaç, en acabar la pràctica feu una captura e pantalla i guardeu-la en la carpeta corresponent amb el nom de la pràctica:
Dilluns 26 octubre / Dimecres 28 octubre 2020
- Mòdul 5: La seguretat al món digital
------------------------------------------------------------------------- Mòdul 5: La seguretat al món digital
------------------------------------------------------------------------- Mòdul 6: Emmagatzematge al núvol
Un altre tipus de document que podeu fer al Drive són els google forms:
Exemples de Formularis:
https://docs.google.com/forms/d/17Sd5RViCKVPDfMW5KY8CZ-BzllIGBa7GxUG4clhzlTU/edit
PRÀCTICA 4 : CREA UN GOOGLE FORMS
Imagina que ets la propìetària d'un hotel i vols saber si els teus clients estan gaudint de les seves estances. Crea un Formulari de Google Drive seguint les indicacions següents:- Ha de ser un formulari de valoració creat amb Formularis de Google Drive
- Ha de tenir un mínim de 10 preguntes
- Ha de presentar diferents models de preguntes
- S'ha d'enviar als/les companys/es i la professora a cfaaranangles@gmail.com
- S'ha de respondre com a mínim al formulari d'un company/a.
- Quan haguem rebut la/les resposta/es hem de sol·licitar la creació automàtica de l'excel amb els resultats i descarregar-lo a la nostra carpeta de pràctiques/ nom/1er trimestre/Competència 2 /pràctica 4
----------------------------------------------------------------PRÀCTICA 5: DOCUMENT COMPARTIT
- Aquí teniu un document amb totes les adreces actualitzades de correu electrònic, dels blocs i dels formularis dels companys de la classe. Ha d'editar tothom.
- Cal afegir o contestar un comentari
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mòdul 7: Escriptoris virtuals
- Mòdul 5: La seguretat al món digital
- Mòdul 5: La seguretat al món digital
- Mòdul 6: Emmagatzematge al núvol
Exemples de Formularis:
https://docs.google.com/forms/d/17Sd5RViCKVPDfMW5KY8CZ-BzllIGBa7GxUG4clhzlTU/edit
- Ha de ser un formulari de valoració creat amb Formularis de Google Drive
- Ha de tenir un mínim de 10 preguntes
- Ha de presentar diferents models de preguntes
- S'ha d'enviar als/les companys/es i la professora a cfaaranangles@gmail.com
- S'ha de respondre com a mínim al formulari d'un company/a.
- Quan haguem rebut la/les resposta/es hem de sol·licitar la creació automàtica de l'excel amb els resultats i descarregar-lo a la nostra carpeta de pràctiques/ nom/1er trimestre/Competència 2 /pràctica 4
- Cal afegir o contestar un comentari
- Mòdul 7: Escriptoris virtuals
Dilluns 2 de novembre / Dimecres 4 novembre 2020
- Mòdul 8: La geolocalització
- Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
-----------------------------------------------------------------------
- Mòdul 8: La geolocalització
PER SABER-NE MÉS:
PER SI HO VOLS PROVAR:
Provarem:
1- l'aplicació Sky Map:
Aquesta aplicació permet veure les diferents constel·lacions enfocant al cel.
2- prova d'usar la ubicació en directe del watssap amb algún company durant el dia.
3- també podeu provar : https://safe365.com/es/como-funciona
4 - una altra https://www.life360.com/
En aquestes dues últimes si algú es vol registrar i provar-les ho podem fer temporalment amb el mòbil del centre o amb algún company de la classe.
Recordeu: android ( google play ) // iphone ( apple store )
------------------------------------------------------------------------------------------------ Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Alexa:- Veurem que necessita una App al mòbil per tal de poder configurar-la.
- Smartwatch: - Veurem app mòbil
- Trucades i missatges.
----------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
C3-Navegació, cerca i comunicació en el món digital- Mòdul 1: Configuració del navegador web
- Mòdul 2: Els cercadors
- Mòdul 3: Desament d'informació a internet
- Mòdul 4: Correu electrònic
- Mòdul 5: Llibreta d'adreces
- Mòdul 6: Programari de veu per IP
- Mòdul 7: Missatgeria instantània
- Mòdul 8: Seguretat avançada
- Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
- Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
- Mòdul 11: els marcadors socials
--------------------------------------------------------------
- Mòdul 1: Configuració del navegador web
- Obre el Google Chrome i explora les opcions de configuració.
PRÀCTICA 1. Configuració del navegador ( google chrome )
1-Canviar la pàgina d'inici del navegador: del teu navegador (tenint en compte que en cada un és diferent) pots posar que s'obrin vàries pàgines.
2- Navegar d'incògnit
3- Posar i treure la barra de marcadors. Guardar 2/3 pàgines que t'interessin a la barra de marcadors.
4- Borrar l'historial ( aquesta opció sempre és interessant sobretot quan treballeu en un ordinador que no és el vostre )
5- Canvia l'aspecte del teu navegador.
- Fes una captura de pantalla de cada una de les activitats enganxa-les a un word i guarda-les a la T /1er trimestre/C3 com a PRÀCTICA 1
Ara reflexiona sobre les preguntes següents: - Què permet l'historial d'adreces?
- Què és la navegació privada?
___________________________________________________________________________________
- Mòdul 8: La geolocalització
- Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
- Mòdul 8: La geolocalització
1- l'aplicació Sky Map:
Aquesta aplicació permet veure les diferents constel·lacions enfocant al cel.
2- prova d'usar la ubicació en directe del watssap amb algún company durant el dia.
4 - una altra https://www.life360.com/
En aquestes dues últimes si algú es vol registrar i provar-les ho podem fer temporalment amb el mòbil del centre o amb algún company de la classe.
Recordeu: android ( google play ) // iphone ( apple store )
-----------------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
- Trucades i missatges.
----------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
- Mòdul 1: Configuració del navegador web
- Mòdul 2: Els cercadors
- Mòdul 3: Desament d'informació a internet
- Mòdul 4: Correu electrònic
- Mòdul 5: Llibreta d'adreces
- Mòdul 6: Programari de veu per IP
- Mòdul 7: Missatgeria instantània
- Mòdul 8: Seguretat avançada
- Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
- Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
- Mòdul 11: els marcadors socials
- Mòdul 1: Configuració del navegador web
- Obre el Google Chrome i explora les opcions de configuració.
PRÀCTICA 1. Configuració del navegador ( google chrome )
1-Canviar la pàgina d'inici del navegador: del teu navegador (tenint en compte que en cada un és diferent) pots posar que s'obrin vàries pàgines.
2- Navegar d'incògnit
3- Posar i treure la barra de marcadors. Guardar 2/3 pàgines que t'interessin a la barra de marcadors.
5- Canvia l'aspecte del teu navegador.
- Fes una captura de pantalla de cada una de les activitats enganxa-les a un word i guarda-les a la T /1er trimestre/C3 com a PRÀCTICA 1
Ara reflexiona sobre les preguntes següents:
- Què permet l'historial d'adreces?
- Què és la navegació privada?
Dilluns 9 Novembre/ Dimecres 11 Novembre 2020
- Mòdul 2: Els cercadors
-Què entén Google si li faig una cerca entre cometes " "? I entre claudàtors [ ]?
- Fer almenys una cerca a de prova amb cada una de les opcions:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mòdul 3: Desament d'informació a internet
- Mòdul 2: Els cercadors
- Mòdul 3: Desament d'informació a internet
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 4: Correu electrònic
- Què són els correus massius? Per què suposen un problema?
- Com podem gestionar una bústia de missatges?
- Què són les etiquetes?
- Com gestionem el correu brossa?
- Quines maneres hi ha efectives de classificar el correu?
POSA EL DOBLE CHECK EN EL TEU CORREU DE GMAIL:
ENLLAÇ A LA DESCÀRREGA GRATUÏTA:Email tracking
PRÀCTICA 2. Correu electrònic
- Ves al teu correu electrònic.
- Buida la PAPERERA
- Crea una etiqueta: COMPETIC2: Etiqueta tots els correus que t'han enviat les companyes i la professora com a Competic2. ( Per tant si no en tenim cap caldrà demanar a un company o companya que ens n'enviin un )
- Reenvia't els correus que t'arribin en aquest compte a un altre compte de correu que tinguis per si de cas t'oblides la contrasenya.
- Mòdul 4: Correu electrònic
- Què són els correus massius? Per què suposen un problema?
- Com podem gestionar una bústia de missatges?
- Què són les etiquetes?
- Com gestionem el correu brossa?
- Quines maneres hi ha efectives de classificar el correu?
- Posa un missatge dient que estàs de vacances en uns dies determinats.
- Com faries per marcar que és correu brossa?
- Envia un correu confidencial a la professora amb una captura de pantalla dels missatges etiquetats. Com a objecte del correu posa PRÀCTICA 2 i confidencial per exemple : PRÀCTICA 2 confidencial
__________________________________________________________________________________
Dilluns 16 novembre / Dimecres 18 Novembre 2020
- Mòdul 5: Llibreta d'adreces
- Com gestionem els contactes?
- Com els tenim digitalitzats i els compartim?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 6: Programari de veu per IP
- Què és la veu sobre IP? http://peprifa.cat/arees/tcn4/10-11/comunic/aida/telefoniaip.htm
- Quines aplicacions tradicionalment han liderat aquesta tecnologia?
- Per què mantenim les trucades tradicionals sobre xarxes telefòniques convencionals? Quins són els desavantatges d'aquesta tecnologia?
- Mòdul 5: Llibreta d'adreces
- Com gestionem els contactes?
- Com els tenim digitalitzats i els compartim?
- Mòdul 6: Programari de veu per IP
- Què és la veu sobre IP? http://peprifa.cat/arees/tcn4/10-11/comunic/aida/telefoniaip.htm
- Quines aplicacions tradicionalment han liderat aquesta tecnologia?
- Per què mantenim les trucades tradicionals sobre xarxes telefòniques convencionals? Quins són els desavantatges d'aquesta tecnologia?
Desavantatges
- Prova a trucar un dels teus companys mitjançant VoIP utilitzant:
- Skype o Hangouts
- Whatsapp
- En grup primer el professor crearà una trucada VoIP mitjançant Hangouts i la compartiré mitjançant aquest enllaç. Entreu-hi i ens hi veurem tots.
En el vídeo podem veure, a partir del minut 4:58, com hem de fer per descarregar-les.
PRÀCTICA 3 : TRUCADES IP
- Un cop haguem fet aquesta primera trucada, mitjançant Hangouts, organitzeu-vos per parelles, que un de vosaltres crei una trucada, i l'altre es connecti. Un cop ho tingueu feu-ne una captura de pantalla i guardeu-la a la carpeta corresponent
- Ara imagineu que heu de fer un treball o projecte junts i us voleu ensenyar un document en pantalla. Usant meet compartiu pantalla per ensenyar-li a l'altre telemàticament, aneu a cercar-lo a la T i quan el tingueu obert comproveu que l'altra persona ho està veient. Fes una altra captura de pantalla mentre us esteu compartint el document i guarda-la a la carpeta corresponent.
- Ara que has fet servir la trucada per VoIP, quines diferències hi notes en comparació a trucar de forma convencional?
- Quan faries servir la trucada mitjançant veu sobre IP?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 7: Missatgeria instantània
- Què és la missatgeria instantània? Què la diferencia del correu electrònic?
- Quina mena d'arxius podem compartir mitjançant aquesta mena de programari?
- Coneixes alguna altra aplicació de missatgeria instantània?
PROVA-HO!- Accedeix al teu compte de Gmail, fixa't en la part inferior del menú esquerre de la pantalla:
- Veuràs que sota les etiquetes, hi ha una petita finestra amb la teva foto, el teu nom d'usuari i el teu estat (aquí a la captura un puntet verd perquè estava en línia). Aquest és el servei de missatgeria instantània integrat al correu per part de Google: Hangouts! que també ofereix servei VoIP. Prova a clicar el botó "+" que surt al costat del teu nom, busca un company de classe i saluda'l per aquí. És molt pràctic i evita enviar correus innecessaris!
TRUCS WHATSSAP:
PRÀCTICA 4 : MISSATGERIA INSTANTÀNIA (whatssap)
- Us han demanat un recull de fotos i cançons de la Val d'Aran que heu d'enviar durant aquesta sessió. Per fer-ho, penseu en crear un grup de Whatsapp conjunt on cadascú:
- Hi comparteix una foto d'un indret de la Val i una cançó o vídeo representatiu d'alguna festa major d'algun dels seus pobles.
- A més, us demanen que per cada foto identifiqueu la localització a la que pertany: haureu de compartir també la ubicació de la fotografia mitjançant Whatsapp. Si es tracta d'un vídeo d'una festa tradicional, l'haureu d'ubicar també.
- Un cop ho teniu compartit al mateix grup, com que et demanen el recull de fotos, has de descarregar-te el xat i també les fotos que hàgiu compartit al grup. Fes-ho accedint al menú d'opcions a la part superior dreta: Exportar xat. Un cop així tria l'opció d'Incloure arxius i després envia-t'ho per correu a tu i al professor : cfaaranangles@gmail.com.
- Ara, accedeix al teu correu i des d'allà descarrega't els arxius que t'has enviat i guarda'ls a la teva carpeta.
------------------------------------------------------------------------- Mòdul 8: Seguretat avançada
- Recordeu tots els anuncis que apareixen sobre allò que busqueu per internet... Això és degut a les cookies. Llegeix la pràctica 1 d'aquest mòdul i després aprèn a configurar-les!
UN EXTRA PER A LA SEGURETAT DIGITAL:
PRÀCTICA 5: COOKIES / GALETES
Configura les cookies del navegador i posa-hi al menys dos llocs web en que no les permetis i altres dos llocs en què sí que sempre les permetis. Fes una captura de pantalla i guarda-la a la carpeta de la competència corresponent.
Ara, prova de navegar en aquests llocs, quines diferències hi notes?_________________________________________________________
PROVA:
Anem cap a un altre tema, els certificats digitals ens ensenyen el nivell de xifratge que tenen els llocs web que consultem. A més xifratge, més difícil que algun altre servidor ens llegeixi la informació tramesa:
Per últim i no menys important, també haurieu de ser conscients de quin hardware teniu habilitat i permeteu que les pàgines encenguin o apaguin. Podeu gestionar els permisos del maquinari, ubicació i notificacions aquí:
En els mateixos permisos també podeu permetre que les finestres emergents puguin ser habilitades pels llocs web que habiliteu, permetent així que el contingut que ens interessa no es vegi privat i que d'altra banda altres pàgines web no aboquin molta publicitat sense el nostre consentiment:
PROVA-HO!: Per qui tingui curiositat, aquí teniu una extensió que podeu afegir al vostre navegador web que permet bloquejar la major part d'anuncis, anomenat AdBlock.
- Prova a trucar un dels teus companys mitjançant VoIP utilitzant:
- Skype o Hangouts
- En grup primer el professor crearà una trucada VoIP mitjançant Hangouts i la compartiré mitjançant aquest enllaç. Entreu-hi i ens hi veurem tots.
- En el vídeo podem veure, a partir del minut 4:58, com hem de fer per descarregar-les.
- Un cop haguem fet aquesta primera trucada, mitjançant Hangouts, organitzeu-vos per parelles, que un de vosaltres crei una trucada, i l'altre es connecti. Un cop ho tingueu feu-ne una captura de pantalla i guardeu-la a la carpeta corresponent
- Ara imagineu que heu de fer un treball o projecte junts i us voleu ensenyar un document en pantalla. Usant meet compartiu pantalla per ensenyar-li a l'altre telemàticament, aneu a cercar-lo a la T i quan el tingueu obert comproveu que l'altra persona ho està veient. Fes una altra captura de pantalla mentre us esteu compartint el document i guarda-la a la carpeta corresponent.
- Ara que has fet servir la trucada per VoIP, quines diferències hi notes en comparació a trucar de forma convencional?
- Quan faries servir la trucada mitjançant veu sobre IP?
- Mòdul 7: Missatgeria instantània
- Què és la missatgeria instantània? Què la diferencia del correu electrònic?
- Quina mena d'arxius podem compartir mitjançant aquesta mena de programari?
- Coneixes alguna altra aplicació de missatgeria instantània?
- Accedeix al teu compte de Gmail, fixa't en la part inferior del menú esquerre de la pantalla:
- Veuràs que sota les etiquetes, hi ha una petita finestra amb la teva foto, el teu nom d'usuari i el teu estat (aquí a la captura un puntet verd perquè estava en línia). Aquest és el servei de missatgeria instantània integrat al correu per part de Google: Hangouts! que també ofereix servei VoIP. Prova a clicar el botó "+" que surt al costat del teu nom, busca un company de classe i saluda'l per aquí. És molt pràctic i evita enviar correus innecessaris!
- Us han demanat un recull de fotos i cançons de la Val d'Aran que heu d'enviar durant aquesta sessió. Per fer-ho, penseu en crear un grup de Whatsapp conjunt on cadascú:
- Hi comparteix una foto d'un indret de la Val i una cançó o vídeo representatiu d'alguna festa major d'algun dels seus pobles.
- A més, us demanen que per cada foto identifiqueu la localització a la que pertany: haureu de compartir també la ubicació de la fotografia mitjançant Whatsapp. Si es tracta d'un vídeo d'una festa tradicional, l'haureu d'ubicar també.
- Un cop ho teniu compartit al mateix grup, com que et demanen el recull de fotos, has de descarregar-te el xat i també les fotos que hàgiu compartit al grup. Fes-ho accedint al menú d'opcions a la part superior dreta: Exportar xat. Un cop així tria l'opció d'Incloure arxius i després envia-t'ho per correu a tu i al professor : cfaaranangles@gmail.com.
- Ara, accedeix al teu correu i des d'allà descarrega't els arxius que t'has enviat i guarda'ls a la teva carpeta.
- Mòdul 8: Seguretat avançada
- Recordeu tots els anuncis que apareixen sobre allò que busqueu per internet... Això és degut a les cookies. Llegeix la pràctica 1 d'aquest mòdul i després aprèn a configurar-les!
PROVA:
__________________________________________________________________Informació per ampliar
- Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
- Quines aplicacions en línia existeixen actualment?
- Quin tamany de dades tenim disponible de manera gratuita a cada un d'ells?
- Fes un recopilatori mental de les pràctiques en què hagis utilitzat les següents aplicacions:
- Documents de Google: de text.
- Drive només com a emmagatzematge: app mòbil i navegador de sobretaula.
- Formularis de Google.
- Quins dubtes tens? Repassa-les i pregunta al professor!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
- Quina és la diferència entre la televisió sota demanda i l'streaming?
- Consulta aquest web on es donen varis mitjans per emetre en streaming.
- Quina mena de contingut es comparteix en aquestes eines? En som creadors, com al mòdul 9, o bé consumidors?
- Ets usuari d'algun d'aquests serveis? Digues quins avantatges et suposen comparant-ho amb formes més tradicionals de consumir continguts audiovisuals com la televisió o la ràdio.
-------------------------------------------------------------------------- Mòdul 11: els marcadors socials
- Què són els marcadors socials?
COM USAR PINTEREST?
PROVA-HO:- Veuràs que d'aquesta manera pots guardar-te contingut a la Xarxa de manera organitzada per temes que t'interessin i que a més et suggereix nou contingut relacionat amb el que has buscat o bé has penjat. Fes un cop d'ull als taulers creats pel CFA aquí.
____________________________________________________________
- Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
- Quines aplicacions en línia existeixen actualment?
- Quin tamany de dades tenim disponible de manera gratuita a cada un d'ells?
- Fes un recopilatori mental de les pràctiques en què hagis utilitzat les següents aplicacions:
- Documents de Google: de text.
- Drive només com a emmagatzematge: app mòbil i navegador de sobretaula.
- Formularis de Google.
- Quins dubtes tens? Repassa-les i pregunta al professor!
- Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
- Quina és la diferència entre la televisió sota demanda i l'streaming?
- Consulta aquest web on es donen varis mitjans per emetre en streaming.
- Quina mena de contingut es comparteix en aquestes eines? En som creadors, com al mòdul 9, o bé consumidors?
- Ets usuari d'algun d'aquests serveis? Digues quins avantatges et suposen comparant-ho amb formes més tradicionals de consumir continguts audiovisuals com la televisió o la ràdio.
-------------------------------------------------------------------------
- Mòdul 11: els marcadors socials
- Què són els marcadors socials?
- Veuràs que d'aquesta manera pots guardar-te contingut a la Xarxa de manera organitzada per temes que t'interessin i que a més et suggereix nou contingut relacionat amb el que has buscat o bé has penjat. Fes un cop d'ull als taulers creats pel CFA aquí.
Ara ja només queda repassar.
RECORDATORI: L'examen serà 23 i 25 de novembre. Serà tot pràctic amb activitats de l'estil de les que hem vist a classe.
________________________________________________________________________
Dilluns 23 i dimecres 25 Novembre 2020
EXAMEN 1er TRIMESTRE
IMPORTANT!! ( Les pràctiques que es generin de l'examen han d'anar a la nostra carpeta de pràctiques de google drive/ examen 1er trimestre )1- Google Drive:- Crea un document Word de Google Drive on facis una petita reflexió de què has après aquest primer trimestre, què t’ha sigut més fàcil i què costat més.
- Comparteix el document amb la professora a cfaaranangles@gmail.com
- Descarrega el document en format PDF amb el nom Examen Google Drive i puja'l al drive a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.
--------------------------------------------------------------------------------------------------2- Enviar imatges o documents:Smash o we transferUna manera ràpida d'enviar fitxers usant el mòbil sense necessitat de comprimir cap arxiu ni de registrar-se és usant l'app smash, (si no podeu fer-ho des del mòbil useu we transfer per fer la pràctica)i sense la necessitat de registrar-vos. Envieu al correu del professor/a "cfaaranangles@gmail.com" un parell de captures de pantalla del vostre mòbil en un instant.--------------------------------------------------------------------- 3- Navegador informàtic:- Si no la tens activada, activa la barra de marcadors
- Afegeix a marcadors les adreces següents:
- El nostre blog: https://competic21920.blogspot.com/
- La pàginia d’inici de Google Drive: https://www.google.es/drive/apps.html
- Obre una “Ventana de incógnito” en la qual es vegi la barra de marcadors amb els dos enllaços que hi has afegit.
- Fes una captura de pantalla.
- Enganxa la captura en un word.
- Desa-ho amb el nom Examen Navegador informàtic a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.
MOLTA SORT!!
- Crea un document Word de Google Drive on facis una petita reflexió de què has après aquest primer trimestre, què t’ha sigut més fàcil i què costat més.
- Comparteix el document amb la professora a cfaaranangles@gmail.com
- Descarrega el document en format PDF amb el nom Examen Google Drive i puja'l al drive a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.
- Si no la tens activada, activa la barra de marcadors
- Afegeix a marcadors les adreces següents:
- El nostre blog: https://competic21920.blogspot.com/
- La pàginia d’inici de Google Drive: https://www.google.es/drive/apps.html
- Obre una “Ventana de incógnito” en la qual es vegi la barra de marcadors amb els dos enllaços que hi has afegit.
- Fes una captura de pantalla.
- Enganxa la captura en un word.
- Desa-ho amb el nom Examen Navegador informàtic a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.