1er TRIMESTRE C1,C2 i C3- COMPETIC 2 MATÍ CURS 20/21

 Dilluns 21 / Dimecres 23 de setembre de 2020

- Presentació del curs i normativa de l'escola 

- Organitzem-nos!


1- Anem a la T 

2- Curs 2020-2021

3- COMPETIC2 MATI 

4-Obriu una carpeta amb el vostre nom i cognom en majúscula. Ex: MONTSE GARCIA

5- Obriu tres subcarpetes amb el nom dels trimestres en majúscula.
 Ex: 1R TRIMESTRE, 2n TRIMESTRE, 3er TRIMESTRE

6- En el 1r TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 1, COMPETÈNCIA 2 i COMPETÈNCIA 3.

7- En el 2n TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 4, COMPETÈNCIA 5 i COMPETÈNCIA 6.

8- En el 3r TRIMESTRE, creeu 3 subcarpetes: COMPETÈNCIA 7, COMPETÈNCIA 8 i PROJECTE.

9- Obriu subcarpeta amb el nom de  RECURSOS dins de cada trimestre per anar guardant els apunts, el material gràfic, sonor o audio-visual que haurem anat usant durant el curs.

Per tal de poder dur a terme el curs caldrà que us obriu un compte de Gmail exclusiu per aquest curs de COMPETIC. 

Un cop obert el compte farem el mateix en la següent carpeta compartida amb google drive: https://drive.google.com/drive/folders/1YbfB9AseJE_vquXfreH5lRl0uCdO0eHK?usp=sharing
D'aquesta manera podreu accedir a les vostres pràctiques des de qualsevol ordinador. 

Les pràctiques definitives de tot el trimestre s'hauran d'entregar no més tard  del 25 de novembre a les 14h.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
C1-Cultura, participació i civisme digital
Definició competència 1

  • Mòdul 1: Recursos informatius i participatius de les TIC i Internet
  • Mòdul 2: Possibilitats laborals de les TIC i Internet
  • Mòdul 3: Tràmits administratius
  • Mòdul 4: La signatura digital
  • Mòdul 5: Eines col·laboratives avançades i les xarxes socials
  • Mòdul 6: “Multi-user vitual environment” (MUVE)
  • Mòdul 7: La sindicació de continguts: RSS
  • Mòdul 8: Mecanismes i mitjans d'accés a Internet
  • Mòdul 9: Drets i deures dels internautes
  • Mòdul 10: La realitat augmentada
  • Mòdul 11: Les dades obertes (open data)
  • Mòdul 12: L'Internet de les coses
  • Mòdul 13: Els codis QR
  • Mòdul 14: L'etiqueta (netiquette)
  • Mòdul 15: Els mitjans socials (social media)
  • Mòdul 16: Les dades massives (big data)

--------------------------------------------------------------------------

COMENCEM AMB UNA MICA D'HISTÒRIA D'INTERNET: 




COM FUNCIONA INTERNET?



MIRA EL SEGÜENT ENLLAÇ: Història d'internet

COM HA CAMBIAT LA TECNOLOGIA LES NOSTRES VIDES?




COMPRES ONLINE:





Estratègies per combatre el phising:




Recomanacions per una compra segura: https://internetsegura.cat/compra-segura-internet/

FORMACIÓ ONLINE? QUÈ EN PENSEU?




PRÀCTICA 1: COM HA CANVIAT INTERNET LES NOSTRES VIDES?

Obre un document directament des de google.docs ( del teu drive ) fes un breu resum sobre la història d'internet i una breu explicació del què penses que t'aporta o t'ha aportat internet a la teva vida. 

Acompanya-la d'un llistat de webs útils: per fer compres i vendes, per formar-se on-line, per realitzar tràmits administratius o per emmagatzemar arxius al núvol. 

 Per acabar fes una petita explicació de quina és la teva visió del món l'any 2040.

Un cop acabis penja-la a la carpeta Drive com a pràctica 1.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dilluns 28/ Dimecres 30 de setembre de 2020

Mòdul 2: Possibilitats laborals de les TIC i Internet


Què és la identitat digital? La nostra identitat virtual, formada per la suma de les nostres actuacions, és una bona carta de presentació pel que fa a les possibilitats laborals que ens ofereixen les TIC i Internet:




Actualment una estratègia que està triomfant són els videocurriculums.

Ahttp://www.barcelonesjove.net/ trobarem una guia per fer bons videocurrículums.

Aquí et deixo alguns exemples: 



Uns anys després...






Hi ha d'altres estratègies que poden resultar realment útils. Com a exemple, l'emprada per Philipe, que va presentar el seu CV en el format de la coneguda botiga virtual Amazon: ell, era el producte a la venta. En menys de 24 hores va rebre 80.000 visites al seu CV i, per suposat, ja ha trobat feina.

Captura del CV virtual de Philipe a [[http://www.phildub.com/|http://www.phildub.com/]]

Què és un trafficker digital? Noves professions.




Pràctica 2: Crea el teu propi videocurrilculum.

Després de veure els exemples anteriors i de llegir ( si vols ) el document que ens ofereix "barcelonaesjove"crea el teu propi videocurriculum. No pot ser més llarg de 2 minuts. Per a fer-ho pots gravar-te amb el teu mòbil i usar un programa d'edició de videos que coneguis. 
Pots inventar-te la teva professió i les teves dades. 
Un cop acabat cal penjar-lo a la carpeta corresponent del drive. 
 Us afegeixo informació per tal que pugueu fer la gravació des de la càmera del vostre portàtil u ordinador de torre: 


Aquí us en deixo un per a PC:

Tutorial Openshot:




En un escenari com Internet, hi ha moltes oportunitats per tal de presentar-se davant dels altres de forma atractiva, original i, sobre tot, molt completa.

Existeixen pàgines web dedicades a agrupar la informació dels usuaris, de manera que qualsevol persona que vulgui informar-se sobre ells, pugui trobar tots els vincles i enllaços que el candidat vulgui presentar.

És el cas de Linkedin que és una xarxa on promoure el teu perfil professional i contactar amb altres professionals.

Entra a Linked in  i registra't usant el correu de gmail que vas obrir l'altre dia. No cal que posis informació vertadera si no vols. Aquest perfil és per practicar.  Un cop l'hagis creat aleshores connectat amb el nostre Cfa Vielha i envia un missatge per identificar-te. 
Imagen relacionada

Per poder-te guiar pots mirar el tutorial següent:


Les persones que ja tinguin un compte obert i un perfil creat en aquesta xarxa si volen aprofitar la sessió per revisar-lo i posar-lo al dia ( si és que no ho està ) també poden fer-ho, no cal que obrin un perfil de pràctiques si ja dominen el Linkedin. Però si que si volen poden connectar amb Cfa Vielha per tal que els pugui veure.

Si acabes molt d'hora la teva pràctica pots aprofitar per buscar-te a la xarxa a través d'algun dels buscadors que surten als vídeos que hem vist abans. També pots aprofitar per aprofundir en algun des aspectes que ens ha explicat i que sigui del teu interès. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------



Per si voleu donar-vos d'alta a l'idCat: http://web.gencat.cat/ca/tramits/idCAT/

___________________________________________________________________________________

Avui abans de marxar farem un simulacre de classe online, per tal de tenir clar com ens hauríem de connectar en cas de confinament.

Per entrar a classe del dilluns fer click AQUí

Per entrar a classe del dimecres fer click AQUí

IMPORTANT: si teniu l'adreça de gmail creada per al curs de competic 2 useu aquesta. 

________________________________________________________________________________

Dilluns 5 octubre/ Dimecres 7 octubre de 2020

Per comentar: 

1- Anouc


____________________________________

______________________________________

  • Mòdul 5: Eines col·laboratives avançades i les xarxes socials.
wikis col.laboratives, tots podem editar: https://ca.wikipedia.org/wiki/Categoria:Glossaris

Activitats voluntàries Xarxes Socials: 

1- Registrar-se a facebook. 
2- Registrar-se a twitter.
3- Registrar-se a instagram.

Amb el compte de correu de gmail que hem creat expressament per a fer això. Recordeu que tot això són pràctiques. Un cop tingueu fets els 3 registres podeu connectar amb el Cfa Val d'Aran segons quina sigui la forma usada en cada una de les plataformes, fent-se amics, seguidors...i fer un comentari en cada una de les xarxes socials, penjar-hi una foto...


PRÀCTICA 3: CREA UN BLOG AMB BLOGGER
Obrir el compte de correu de gmail que hem fet nou i crear un nou blog de blogger.
Es tractarà d'un blog que vagi relacionat amb el vostre perfil professional ( vertader o fals ) i podeu començar a investigar com funciona i penjar-hi la vostra presentació amb alguna foto o video inclosa. Pots aprofitar i penjar el vídeo que has fet anteriorment.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Mòdul 6: “Multi-user vitual environment” (MUVE)



____________________________________________________________________________

  • Mòdul 7: La sindicació de continguts: RSS



  • Mòdul 8: Mecanismes i mitjans d'accés a Internet
  • Mòdul 9: Drets i deures dels internautes







----------------------------------------------------------------------------------------
PRÀCTICA 4
- Afegir la RSS al teu blog.

PRÀCTICA 5
- Posar al blog una Llicència creative commons.

___________________________________________________________________________________

Dilluns 12 octubre / Dimecres 14 octubre 2020

Proxy quès és i per què serveix?

Què és una VPN?

_______________________________________________________________________

PRÀCTICA 6
- Crear i afegir un codi QR al teu blog.

Acabar les pràctiques que tingueu pendents ( si heu acabat tot i voleu podeu entrar a les xarxes socials: Linked in, facebook, twitter, instagram, blogger podeu explorar més opcions).Si sobra temps mirarem la configuració de privadesa de les diferents xarxes.

___________________________________________________________________________________

Dilluns 19 octubre / Dimecres 21 octubre 2020


C2-Tecnologia digital i ús de l'ordinador i del sistema operatiu
  • Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
  • Mòdul 2: Ús dels dispositius mòbils
  • Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
  • Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
  • Mòdul 5: La seguretat al món digital
  • Mòdul 6: Emmagatzematge al núvol
  • Mòdul 7: Escriptoris virtuals
  • Mòdul 8: La geolocalització
  • Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
  • Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
-----------------------------------------------------------------------
  • Mòdul 1: Els dispositius portables (weareables)
Ús dispositius portables:



Més dispositius portables: 




--------------------------------------------------------------------------

Mòdul 2: Ús dels dispositius mòbils



Prova:

Ves al PlayStore i descarrega't al telèfon les següents aplicacions:

- eBando (per estar informat dels pregons) - AjuntamentNaut Aran / CFA VAL d'ARAN
Resultado de imagen de ebando


Pic Collage (per fer montatges de fotos) fàcil i ràpid.
Resultado de imagen de pic collage


També canvia la imatge del teu fons de pantalla del telèfon i mirar d'endressar els widgets per tenir més endreçat el nostre telèfon i més a mà el que més usem.
Imagen relacionada
Una altra aplicació de google que funciona força bé és google calendar i google meet ( les podem tenir al mòbil i a l'ordinador )

_________________________________________________

PRÀCTICA 1: ÚS DEL TELÈFON MÒVIL

1-Prova d'instal·lar al teu mòbil l'aplicació GOOGLE KEEP,Resultado de imagen de google keep per tal de baixar-te-la, l'has d'anar a buscar al Play Store/App Store. Realitza una llista de la compra compartida amb un company/a de la classe i amb el professor cfaaranangles@gmail.com. Observa que hi pots afegir missatges de veu, dibuixos i fotografies.




2-Al mòbil, amb l'ajuda de l'aplicació Yuka,
 Resultat d'imatges de logo yuka app
Yuka como funciona? ( per a qui vulgui ampliar )

que també et pots descarregar del App store/ Play Store:

  • Escaneja ( el codi de barres)  els 3 productes que ha portat el professor per comprar al supermercat i observa quina informació et dóna sobre els productes que ha escanejat. 
  • Fes una captura de pantalla d'aquests productes amb el teu mòbil.
  • Afegeix aquestes captures a la llista compartida de la compra.

3-  Després descarrega't Google Lens al teu mòbil. 

Resultat d'imatges de google lens logo

Crea una nova carpeta de Google Drive que es digui Google Lens ( dins la carpeta de competència 2 ) i puja-hi els diversos documents:

En aquesta llista:
  • Aquí tens un enllaç a un menú de restaurant, amb la funció de restaurant de Google Lens, examina què és el tartar de bacalaoPuja la foto o captura de pantalla que t'ensenya l'aplicació per donar resposta als teus dubtes i puja-la a la carpeta corresponent.
  • Enfoca a un dels teus companys i esbrina el que val una de les seves peces de roba o calçat. Fes una captura de pantalla de l'estimació de preu que et dóna la funció de compra del Google Lens i puja-la a la carpeta del drive anteriorment creada.
  • Enfoca amb el mòbil amb la funció de traducció i fes-ne una captura de pantalla o fotografia. Quin és l'idioma d'origen? Puja-la a la carpeta del Drive.
Anuncio


CAPTURAR PANTALLA MÒVIL:


PRÀCTICA 2: SMASH
Una manera ràpida d'enviar fitxers usant el mòbil sense necessitat de comprimir cap arxiu ni de registrar-se és usant aquesta app, la podeu provar amb les mateixes fotos que hem fet servir per a la pràctica anterior i sense la necessitat de registrar-vos. 
Envieu al correu del professor/a un parell de fotos en un instant.

També va molt bé: WE TRANSFER
-----------------------------------------------------------------------------
  • Mòdul 3: Tecnologia de la connectivitat
-------------------------------------------------------------------------------------------

  • Mòdul 4: Conceptes avançats de sistemes operatius
Què és el sistema operatiu?



Tipus de sistemes operatius:


SISTEMES OPERATIUS EN MÒBILS:



Com gestionar aspectes del nostre sistema operatiu?


PRÀCTICA 3: PERSONALITZA L'ASPECTE DEL TEU ORDINADOR

Canvia l'aspecte del fons de l'escriptori i mirar si es pot afegir gadgets com el rellotge o bloc de notes. Però abans mireu el següent enllaç, en acabar la pràctica feu una captura e pantalla i guardeu-la en la carpeta corresponent amb el nom de la pràctica:

______________________________________________

Dilluns 26 octubre / Dimecres 28 octubre 2020

------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------


Un altre tipus de document que podeu fer al Drive són els google forms: 


PRÀCTICA 4 : CREA UN GOOGLE FORMS

Imagina que ets la propìetària d'un hotel i vols saber si els teus clients estan gaudint de les seves estances. Crea un Formulari de Google Drive seguint les indicacions següents:
  • Ha de ser un formulari de valoració creat amb Formularis de Google Drive
  • Ha de tenir un mínim de 10 preguntes
  • Ha de presentar diferents models de preguntes
  • S'ha d'enviar als/les companys/es i la professora a cfaaranangles@gmail.com 
  • S'ha de respondre com a mínim al formulari d'un company/a.
  • Quan haguem rebut la/les resposta/es hem de sol·licitar la creació automàtica de l'excel amb els resultats i descarregar-lo a la nostra carpeta de pràctiques/ nom/1er trimestre/Competència 2 /pràctica 4
----------------------------------------------------------------
PRÀCTICA 5: DOCUMENT COMPARTIT 

Aquí teniu un document amb totes les adreces actualitzades de correu electrònic, dels blocs i dels formularis dels companys de la classe. Ha d'editar tothom.

- Cal afegir o contestar un comentari 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------


_________________________________________________________________________________

Dilluns 2 de novembre / Dimecres 4 novembre 2020

  • Mòdul 8: La geolocalització
  • Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
  • Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació
-----------------------------------------------------------------------


PER SABER-NE MÉS:

PER SI HO VOLS PROVAR: 



Provarem:

1-  l'aplicació Sky Map:
image1.png
Aquesta aplicació permet veure les diferents constel·lacions enfocant al cel. 

2- prova d'usar la ubicació en directe del watssap amb algún company durant el dia.

3- també podeu provar : https://safe365.com/es/como-funciona

4 - una altra https://www.life360.com/

En aquestes dues últimes si algú es vol registrar i provar-les ho podem fer temporalment amb el mòbil del centre o amb algún company de la classe.

Recordeu: android ( google play ) // iphone ( apple store )

-----------------------------------------------------------------------------------------------
  • Mòdul 9: Internet de les coses: dispositius i connectivitat
-  Alexa:
- Veurem que necessita una App al mòbil per tal de poder configurar-la.

-  Smartwatch: 
- Veurem app mòbil
- Trucades i missatges. 
----------------------------------------------------------------------------------------
  • Mòdul 10: La tecnologia NFC i la seva aplicació

C3-Navegació, cerca i comunicació en el món digital
  • Mòdul 1: Configuració del navegador web
  • Mòdul 3: Desament d'informació a internet
  • Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
  • Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
--------------------------------------------------------------

  • Mòdul 1: Configuració del navegador web
  • Obre el Google Chrome i explora les opcions de configuració.

PRÀCTICA 1. Configuració del navegador ( google chrome )

1-Canviar la pàgina d'inici del navegador: del teu navegador (tenint en compte que en cada un és diferent) pots posar que s'obrin vàries pàgines. 

2- Navegar d'incògnit

3- Posar i treure la barra de marcadors. Guardar 2/3 pàgines que t'interessin a la barra de marcadors.

4- Borrar l'historial ( aquesta opció sempre és interessant sobretot quan treballeu en un ordinador que no és el vostre )

5- Canvia l'aspecte del teu navegador.

Fes una captura de pantalla de cada una de les activitats enganxa-les a un word i  guarda-les a la T /1er trimestre/C3 com a PRÀCTICA 1


Ara reflexiona sobre les preguntes següents: 
  • Què permet l'historial d'adreces?
  • Què és la navegació privada?

___________________________________________________________________________________

Dilluns 9 Novembre/ Dimecres 11 Novembre 2020

-Què entén Google si li faig una cerca entre cometes " "? I entre claudàtors [ ]?
    - Fer almenys una cerca a de prova amb cada una de les opcions:

    • Si poseu una paraula o frase entre claudàtors [ ] "Google" ho entén com una pregunta.
    • Si poseu una frase entre cometes " " "Google" entén que li demanem les paraules exactes i en l'ordre exacte.
    • Podeu restringir la cerca a un lloc web, per exemple [tecnologies: xtec.cat] farà una cerca de la paraula "tecnologies" al domini xtec.cat
    • Podeu restringir la cerca a un tipus de lloc, per exemple [tecnologies: .edu] o també [tecnologies: .cat].
    • Si poseu un signe - just abans d'una paraula, "Google" entén que no ha de aparèixer aquesta paraula en la seva cerca. Per exemple: [antivirus - software] exclourà les referències al "software".
    • Si incloeu l'asterisc * entre paraules, "Google" s'encarrega de buscar paraules que millor poden encaixar en l'espai ocupat per l'asterisc i ens mostra la informació relacionada.
    • "Google" fa servir sinònims i això, algunes vegades, pot ser un problema. Si voleu que faci la cerca sense tenir-los en compte afegiu el símbol + just abans de la paraula (sense espais).
    • L'operador OR entre dues paraules farà que "Google" buscarà pàgines relacionades amb, com a mínim, una de les dues paraules, en canvi amb les mateixes paraules sense OR, "Google" buscaria pàgines amb les dues paraules a la vegada.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    • Mòdul 3: Desament d'informació a internet

    PROVA-HO: 



    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      • Què són els correus massius? Per què suposen un problema?
      • Com podem gestionar una bústia de missatges?
        • Què són les etiquetes?
        • Com gestionem el correu brossa?
        • Quines maneres hi ha efectives de classificar el correu?
    POSA EL DOBLE CHECK EN EL TEU CORREU DE GMAIL:

    ENLLAÇ A LA DESCÀRREGA GRATUÏTA:Email tracking

    PRÀCTICA 2. Correu electrònic

    - Ves al teu correu electrònic.

    - Buida la PAPERERA

    - Crea una etiqueta: COMPETIC2: Etiqueta tots els correus que t'han enviat les companyes i la professora com a Competic2. ( Per tant si no en tenim cap caldrà demanar a un company o companya que ens n'enviin un )

    - Reenvia't els correus que t'arribin en aquest compte a un altre compte de correu que tinguis per si de cas t'oblides la contrasenya.

    - Posa un missatge dient que estàs de vacances en uns dies determinats.

    - Com faries per marcar que és correu brossa?

    Envia un correu confidencial a la professora amb una captura de pantalla dels missatges etiquetats. Com a objecte del correu posa PRÀCTICA 2 i confidencial per exemple : PRÀCTICA 2 confidencial

    __________________________________________________________________________________

    Dilluns 16 novembre / Dimecres 18 Novembre 2020

      • Com gestionem els contactes?
      • Com els tenim digitalitzats i els compartim?

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Desavantatges

          • La qualitat del servei és directament proporcional a la quantitat d'ample de banda utilitzat.
          • Retards i talls al llarg de la transmissió a causa de l'existència de paquets en espera, perduts o desordenats.
          • En funcionament convencional requereix que els usuaris es trobin davant de l'ordinador i que disposin de connexió a Internet de banda ampla.
      • Prova a trucar un dels teus companys mitjançant VoIP utilitzant:
        • Skype o Hangouts
        • Whatsapp
        • En grup primer el professor crearà una trucada VoIP mitjançant Hangouts i la compartiré mitjançant aquest enllaç. Entreu-hi i ens hi veurem tots.


      En el vídeo podem veure,  a partir del minut 4:58, com hem de fer per descarregar-les.


    PRÀCTICA 3 : TRUCADES IP 

    • Un cop haguem fet aquesta primera trucada, mitjançant Hangouts, organitzeu-vos per parelles, que un de vosaltres crei una trucada, i l'altre es connecti. Un cop ho tingueu feu-ne una captura de pantalla i guardeu-la a la carpeta corresponent
    • Ara imagineu que heu de fer un treball o projecte junts i us voleu ensenyar un document en pantalla. Usant meet compartiu pantalla per ensenyar-li a l'altre telemàticament, aneu a cercar-lo a la T i quan el tingueu obert comproveu que l'altra persona ho està veient. Fes una altra captura de pantalla mentre us esteu compartint el document i guarda-la a la carpeta corresponent.
    • Ara que has fet servir la trucada per VoIP, quines diferències hi notes en comparació a trucar de forma convencional?
    • Quan faries servir la trucada mitjançant veu sobre IP?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
      • Què és la missatgeria instantània? Què la diferencia del correu electrònic?
      • Quina mena d'arxius podem compartir mitjançant aquesta mena de programari?
      • Coneixes alguna altra aplicació de missatgeria instantània?

    PROVA-HO!
    • Accedeix al teu compte de Gmail, fixa't en la part inferior del menú esquerre de la pantalla:
      • Veuràs que sota les etiquetes, hi ha una petita finestra amb la teva foto, el teu nom d'usuari i el teu estat (aquí a la captura un puntet verd perquè estava en línia). Aquest és el servei de missatgeria instantània integrat al correu per part de Google: Hangouts! que també ofereix servei VoIP. Prova a clicar el botó "+" que surt al costat del teu nom, busca un company de classe i saluda'l per aquí. És molt pràctic i evita enviar correus innecessaris!
      TRUCS WHATSSAP:



      PRÀCTICA 4 : MISSATGERIA INSTANTÀNIA (whatssap)


      • Us han demanat un recull de fotos i cançons de la Val d'Aran que heu d'enviar durant aquesta sessió. Per fer-ho, penseu en crear un grup de Whatsapp conjunt on cadascú:
        • Hi comparteix una foto d'un indret de la Val i una cançó o vídeo representatiu d'alguna festa major d'algun dels seus pobles.
        • A més, us demanen que per cada foto identifiqueu la localització a la que pertany: haureu de compartir també la ubicació de la fotografia mitjançant Whatsapp. Si es tracta d'un vídeo d'una festa tradicional, l'haureu d'ubicar també.
        • Un cop ho teniu compartit al mateix grup, com que et demanen el recull de fotos, has de descarregar-te el xat i també les fotos que hàgiu compartit al grup. Fes-ho accedint al menú d'opcions a la part superior dreta: Exportar xat. Un cop així tria l'opció d'Incloure arxius i després envia-t'ho per correu a tu i al professor : cfaaranangles@gmail.com.
        • Ara, accedeix al teu correu i des d'allà descarrega't els arxius que t'has enviat i guarda'ls a la teva carpeta.
      ------------------------------------------------------------------------
        • Recordeu tots els anuncis que apareixen sobre allò que busqueu per internet... Això és degut a les cookies. Llegeix la pràctica 1 d'aquest mòdul i després aprèn a configurar-les!


      UN EXTRA PER A LA SEGURETAT DIGITAL:


      PRÀCTICA 5: COOKIES / GALETES 

       Configura les cookies del navegador i posa-hi al menys dos llocs web en que no les permetis i altres dos llocs en què sí que sempre les permetis. Fes una captura de pantalla i guarda-la a la carpeta de la competència corresponent.

      Ara, prova de navegar en aquests llocs, quines diferències hi notes?
      _________________________________________________________

      PROVA:

      Anem cap a un altre tema, els certificats digitals ens ensenyen el nivell de xifratge que tenen els llocs web que consultem. A més xifratge, més difícil que algun altre servidor ens llegeixi la informació tramesa:
      Habilita aquesta opció, de manera que sempre se't demanarà quin certificat:

        Per últim i no menys important, també haurieu de ser conscients de quin hardware teniu habilitat i permeteu que les pàgines encenguin o apaguin. Podeu gestionar els permisos del maquinari, ubicació i notificacions aquí:


        En els mateixos permisos també podeu permetre que les finestres emergents puguin ser habilitades pels llocs web que habiliteu, permetent així que el contingut que ens interessa no es vegi privat i que d'altra banda altres pàgines web no aboquin molta publicitat sense el nostre consentiment:


        PROVA-HO!: Per qui tingui curiositat, aquí teniu una extensió que podeu afegir al vostre navegador web que permet bloquejar la major part d'anuncis, anomenat AdBlock.


        __________________________________________________________________
        Informació per ampliar

        • Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia
        • Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------

        • Mòdul 9: La informàtica en el núvol i aplicacions en línia

          • Quines aplicacions en línia existeixen actualment?
          • Quin tamany de dades tenim disponible de manera gratuita a cada un d'ells?
          • Fes un recopilatori mental de les pràctiques en què hagis utilitzat les següents aplicacions:
            • Documents de Google: de text.
            • Drive només com a emmagatzematge: app mòbil i navegador de sobretaula.
            • Formularis de Google.
            • Quins dubtes tens? Repassa-les i pregunta al professor!
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        • Mòdul 10: Altres possibilitats per compartir a través d'Internet

          • Quina és la diferència entre la televisió sota demanda i l'streaming?
          • Consulta aquest web on es donen varis mitjans per emetre en streaming.
          • Quina mena de contingut es comparteix en aquestes eines? En som creadors, com al mòdul 9, o bé consumidors?
          • Ets usuari d'algun d'aquests serveis? Digues quins avantatges et suposen comparant-ho amb formes més tradicionals de consumir continguts audiovisuals com la televisió o la ràdio.

        -------------------------------------------------------------------------

          • Què són els marcadors socials?

        COM USAR PINTEREST?

        PROVA-HO:
          • Veuràs que d'aquesta manera pots guardar-te contingut a la Xarxa de manera organitzada per temes que t'interessin i que a més et suggereix nou contingut relacionat amb el que has buscat o bé has penjat. Fes un cop d'ull als taulers creats pel CFA aquí.
        ____________________________________________________________

        Ara ja només queda repassar.


        RECORDATORI: L'examen serà 23 i 25 de novembre. Serà tot pràctic amb activitats de l'estil de les que hem vist a classe.

        ________________________________________________________________________

        Dilluns 23 i dimecres 25 Novembre 2020

        EXAMEN 1er TRIMESTRE

        IMPORTANT!! ( Les pràctiques que es generin de l'examen han d'anar a la nostra carpeta de pràctiques de google drive/ examen 1er trimestre )
        1- Google Drive:
        • Crea un document Word de Google Drive on facis una petita reflexió de què has après aquest primer trimestre, què t’ha sigut més fàcil i què costat més.
        • Comparteix el document amb la professora a cfaaranangles@gmail.com
        • Descarrega el document en format PDF amb el nom Examen Google Drive i puja'l al drive a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------
        2- Enviar imatges o documents:Smash o we transfer
        Una manera ràpida d'enviar fitxers usant el mòbil sense necessitat de comprimir cap arxiu ni de registrar-se és usant l'app smash, (si no podeu fer-ho des del mòbil useu we transfer per fer la pràctica)i sense la necessitat de registrar-vos. Envieu al correu del professor/a "cfaaranangles@gmail.com" un parell de captures de pantalla del vostre mòbil en un instant.
        ---------------------------------------------------------------------
        3- Navegador informàtic:
        • Si no la tens activada, activa la barra de marcadors
        • Afegeix a marcadors les adreces següents:
        • Obre una “Ventana de incógnito” en la qual es vegi la barra de marcadors amb els dos enllaços que hi has afegit.
        • Fes una captura de pantalla.
        • Enganxa la captura en un word.
        • Desa-ho amb el nom Examen Navegador informàtic a la carpeta EXAMEN 1ER TRIMESTRE.


        MOLTA SORT!!

        Cap comentari:

        Publica un comentari a l'entrada

        Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.